Průvodce pravidly

financování politiky

Klíčové slovo: sloupy osvětlení

Velkoplošná zařízení

O velkoplošných zařízeních zákon hovoří zejména v souvislosti s povinností označovat prostředky kampaně informací o zadavateli a zpracovateli.  Pojem „velkoplošná“ může být poněkud matoucí, neboť z kontextu zákona a z důvodové zprávy k zákonu plyne, že se velkoplošnými zařízeními obecně rozumí plochy určené pro předvolební agitaci. „Velikost“ plochy není nijak specifikována. Úřad pojem vykládá tak, že se jedná v zásadě o všechny prostředky agitace naplňující znaky volební kampaně s výjimkou těch, u kterých nelze s ohledem na jejich rozměry či charakter rozumně vyžadovat umístění informace o zadavateli a zpracovateli (tedy například drobné propagační předměty, potraviny bez obalu atp.). Viz též heslo týkající se ploch obcí a krajů.

Zobrazit podrobnosti

Komunikační média

Za komunikační médium lze považovat cokoliv, co zprostředkovává propagaci či sdělení v neprospěch mezi subjektem realizujícím kampaň a adresátem kampaně. Může se jednat o transparent, plakát, jiný tištěný materiál, audiovizuální materiál, internetovou stránku apod. Jakékoliv komunikační médium, které je tedy využito k volební kampani, tak jak ji definuje zákon, je předmětem regulace kampaně. Komunikačním médiem jsou také sdělovací prostředky obcí a krajů (radniční noviny, krajské zpravodaje, obecní rozhlasy, videožurnály, internetové televize a podobně), pro které ale platí zvláštní pravidla. Žádné z těchto či obdobných komunikačních médií obcí a krajů nemůže být v době volební kampaně použito k propagaci kandidujících politických subjektů a jejich kandidátů, a to ani v případě, že by se jednalo o placenou inzerci. Stejně tak nesmí být komunikační média samospráv použita k publikování (vysílání) pozvánek na předvolební mítinky, debaty s kandidáty atp. Ve volební kampani se smí využívat jen velkoplošná zařízení kraje či obce. Viz též heslo týkající se publikování konkrétních textů a jejich autorů v médiích samospráv.

Zobrazit podrobnosti
agitace bez vědomí strany (2) ~ agitace na vlastní nemovitosti (4) ~ audit účetní uzávěrky (5) ~ bezúplatné plnění (15) ~ cena obvyklá (8) ~ členové stran (2) ~ členské příspěvky (5) ~ co není kampaň (8) ~ dary a dárci (17) ~ dobrovolníci (3) ~ doprovodné akce (3) ~ elektronická aplikace (3) ~ externí služby (3) ~ Facebook / YouTube (3) ~ hospodaření (13) ~ hotovostní platby (1) ~ internet / online marketing (5) ~ kandidát (12) ~ komunikační médium (6) ~ lhůty a termíny (4) ~ limit na dary (7) ~ limit na výdaje (8) ~ majetek (4) ~ média obcí a krajů (4) ~ mobiliář obce (3) ~ mzdový účet (5) ~ obecní rozhlas (1) ~ označení agitace (9) ~ plakátovací plochy (3) ~ politický institut (5) ~ povinností obcí (3) ~ práce zaměstnanců (2) ~ příjmy stran a hnutí (12) ~ provozní účet (5) ~ provozní výdaje (1) ~ půjčky a úvěry (1) ~ registrace listin (5) ~ registrovaná třetí osoba (5) ~ rovné podmínky (1) ~ sloupy osvětlení (2) ~ složení koalice (7) ~ sociální sítě (4) ~ specifika koalic (5) ~ svoboda projevu (5) ~ tiskoviny obcí a krajů (4) ~ typy účtů (10) ~ účel transakce (3) ~ účetnictví kampaně (15) ~ ukončení kampaně (2) ~ velkoplošné zařízení (4) ~ veřejný činitel (6) ~ volební obvody (3) ~ volební účet (16) ~ volební web (6) ~ vozy MHD (1) ~ vrácení daru (4) ~ výroční finanční zpráva (9) ~ začátek kampaně (2) ~ zadavatel a zpracovatel (5) ~ závazky stran a hnutí (5) ~ zpráva o financování (18) ~ zvláštní účet (11) ~

Volební kampaně