Kandidáti, kteří jsou držiteli veřejné funkce, občas udělují svoji záštitu nad kulturní, sportovní či jinou společenskou akcí. Rozhodujícím kritériem pro posouzení udělených záštit v souvislosti s volební kampaní je, zda daná událost či akce bude sloužit k propagaci kandidujícího politického subjektu nebo jeho kandidáta, případně k vyjádření v neprospěch jiného subjektu či kandidáta. V případě, že v souvislosti s událostí, akcí neproběhne žádná propagace, není záštita vnímána jako volební kampaň ve smyslu zákona, ale jako součást výkonu veřejné funkce kandidáta. Velmi tedy záleží mimo jiné i na tom, jak je akce propagována a prezentována a jak se akce odehraje. Pokud by například na propagačním letáku bylo u držitele veřejné funkce, který záštitu uděluje, zobrazeno logo strany, nebo by se zaštiťující osoba prezentovala jako kandidát v nadcházejících volbách, šlo by o volební kampaň.
Volební kampaně
- Co je kampaň a kdy začíná
- Typy prostředků kampaně
- Označení prostředků kampaně
-
Financování kampaně
-
Administrativa kampaně
- Povinnosti při vstupu do kampaně
- Odkaz na volební účet
- Náležitosti webové stránky s informacemi o financování kampaně
- Kampaň po obvodech, doplňovací volby
- Náležitosti volebního účetnictví
- Jak realizovat platby mezd v období volební kampaně a mimo něj?
- Souběh neregulované kampaně pro komunální volby s regulovanou kampaní
- Souběh regulovaných volebních kampaní
- Odstoupení z kampaně
- Povinnosti po skončení kampaně
- Hodnota kampaně
- Sponzorování kampaně
-
Administrativa kampaně
- Nekandidující strany a hnutí v kampani
- Specifická pravidla pro koalice
- Obce a kraje vs. kampaň
- Veřejnost v kampani